<b>Nu vet vi!</b>
<b>Servicenivån har höjts det senaste året och Apoteken är fortfarande den bransch där kunderna tycker att de får bäst service.</b>
Nomineringarna till ServiceScore® 2014 är klara och den 9:e april korar vi vinnarna. I år har vi kartlagt totalt 17 branscher eller kategorier och nomineringarna bygger på svaren från en rikstäckande undersökning där över 3000 personer i åldrarna 18 – 79 år har svarat.
Vinnare av ServiceScore® 2012 var Handelsbanken och 2013 Systembolaget. För båda dessa företag vet vi nu att priset var en bekräftelse på att deras långsiktiga och strategiska arbete med service till sina kunder också hade fått effekt.
Den 9:e april kommer Apoteket AB, Radisson Blu och Skellefteå Kraft att berätta om hur deras arbete med att ge service över det förväntade ser ut och varför just de vann priser 2013.
De nominerade företagen 2014 är;
<table>
<tbody>
<tr>
<td>
Telekom:
Comviq
Halebop
Telia
</td>
<td>
Bank:
Avanza bank
Handelsbanken
ICA Banken
</td>
<td>
Försäkring:
Folksam
Länsförsäkringar
Trygg Hansa
</td>
<td>
Energi:
Jämtkraft
Skellefteå Kraft
Telge Energi
</td></tr>
<tr>
<td>
Fastighetsmäklare:
Fastighetsbyrån
Länsförsäkringar Fast.
Svensk Fastighetsförmedling
</td>
<td>
Restaurang:
Espresso House
Max
Pressbyrån
Sibylla
</td>
<td>
Transporter i luften:
Malmö Aviation
Norwegian
SAS
</td>
<td>
Transporter på land:
Arlanda Express
Flygbussarna
Swebus
</td></tr>
<tr>
<td>
Transporter till sjöss:
Birka Cruises
Eckerölinjen
Tallink Silja
Viking Line
</td>
<td>
Resor och semester:
Fritidsresor
Ticket
Ving
</td>
<td>
Livsmedel:
Citygross
ICA
Willys
</td>
<td>
Kläder och mode:
Dressman
Twilfit
Åhléns
</td></tr>
<tr>
<td>
Hemelektronik:
Audio Video
Elgiganten
Kjell & Company
</td>
<td>
Apotek:
Apoteket AB
Apotek Hjärtat
Kronans Droghandel
</td>
<td>
Hem & Inredning:
Clas Ohlson
IKEA
Jula
</td>
<td>
Bensin:
OKQ8
Preem
Statoil
</td></tr>
<tr>
<td>
Hotell:
Elite Hotels
Radisson Blu
Scandic
</td>
<td>
Myndighet:
Konsumentverket
Polisen
Skatteverket
</td>
<td>
Handel totalt:
Presenteras 9/4
Presenteras 9/4
Presenteras 9/4
</td>
<td>
Bäst på service i Sverige:
Presenteras 9/4
Presenteras 9/4
Presenteras 9/4
</td></tr></tbody></table>
Arrangemanget är kostnadsfritt och börjar 17.00 den 9/4.
Plats: Grant Thorntons lokaler på Sveavägen 20 i Stockholm.
Anmälan sker via särskild inbjudan eller per telefon till Anders Örtengren – +46 708 929210
Huvudsponsorer i ServiceScore 2014 är;
Grant Thorton
Cint
<div class=’boilerplate’>ServiceScore® är ett övergripande angrepps- och arbetssätt för att kartlägga, mäta, analysera och arbeta med service. Arbetet är helt fokuserat på den service som företaget erbjuder och bygger på en unik modell med nio affärsögonblick i kundprocessen. Med personliga, digitala och mekaniska serviceverktyg erbjuda service utöver det förväntade. Utifrån denna modell och företagets målsättningar byggs ett koncept och en struktur för hur företagets serviceerbjudande ska se ut. Alla dessa insatser sammanfattas i en ServicePlan som koordineras med andra aktiviteter från företagets sida.
Pressreleasen kommer från: Newsdesk