Stockholm – 26 oktober 2021 – Människor vänder sig till AI-robotar för att få hjälp med sin karriärutveckling, enligt en ny studie av Oracle. Undersökningen, som gjordes bland mer än 14 600 anställda, HR -chefer och chefer på olika nivåer i 13 länder, visar att människor över hela världen har känt sig fast (75%), både personligen och professionellt, det senaste året. Nu är de dock redo att återfå kontrollen över sin egen framtid. Och AI-teknik kan hjälpa.
Anställda runt om i världen hungrar efter nya färdigheter och vänder sig till tekniken för att få hjälp
För att behålla och utveckla talanger i en förändrad arbetsplatsdynamik måste arbetsgivare uppmärksamma medarbetarnas behov mer än någonsin tidigare och utnyttja tekniken för att ge bättre stöd.
Människor är motiverade att göra förändringar, men står inför stora utmaningar
Trots kampen mot, och utmaningar med, pandemin under det senaste året är människor runt om i världen ivriga att göra förändringar i sina yrkesliv. 75 procent känner att de kört fast professionellt, eftersom de inte har möjligheter att utveckla sin karriär (25 procent) och är för tyngda för att göra några förändringar (22 procent).
Läs mer om denna globala rapport här: https://www.oracle.com/human-capital-management/ai-at-work/
Metodik
Forskningsresultatet baseras på en undersökning gjord av Savanta, Inc. för Oracle och Workplace Intelligence i USA, Storbritannien, Förenade Arabemiraten, Frankrike, Nederländerna, Tyskland, Brasilien, Indien, Japan, Sydkorea, Singapore och Australien mellan 27 juli – 17 augusti 2021. I denna undersökning fick 14 639 chefer i C-suite, HR-chefer, chefer och heltidsanställda allmänna frågor om COVID-19: s inverkan på arbetsplatsen, AI och karriärutveckling och AI-adoption på arbetsplatsen. Studien riktade sig till heltidsanställda som är mellan 22 och 74 år. Respondenterna rekryterades genom ett antal olika mekanismer, via olika källor för att gå med i panelerna och delta i marknadsundersökningar. Alla paneldeltagare har klarat en dubbel opt-in-process och genomför i genomsnitt 300 profileringsdatapunkter innan de deltar i undersökningar. Respondenterna uppmanas att delta via epost och får ett litet monetärt incitament för att göra det. Resultaten av ett urval kan varieras ur provtagningen. Variationens storlek är mätbar och påverkas av antalet intervjuer och nivån på procentsatserna som uttrycker resultaten. I den här undersökningen är chansen 95 av 100 att ett undersökningsresultat inte varierar, plus eller minus, med mer än 0,8 procentenheter från resultatet som skulle uppnås om intervjuer hade gjorts med alla personer i universum representerade av prov.
Om Oracle
Oracle erbjuder integrerade applikationssviter plus säker, autonom infrastruktur i Oracle Cloud. För mer information om Oracle (NYSE: ORCL), besök oss på oracle.com.
Trademarks
Oracle, Java, and MySQL are registered trademarks of Oracle Corporation.