Idag står det klart att Teknikmagasinet under sommaren
kommer öppna sin allra första butik på Gotland. Butiken kommer ligga i
Östercentrum, Visby och planerat öppningsdatum är i nuläget satt till 28 juni.
-
Vi är så klart väldigt nöjda med att äntligen ha
skrivit på papperen, säger Teknikmagasinets vd Jannis Östlund. Vi har länge
haft ambitionen att etablera oss på den gotländska marknaden, om inte annat än
för att få tyst på vår utflyttade gotlänning tillika kampanjgeneral Jörgen som
egentligen inte pratat om något annat de senaste femton åren.
Öppningen sker knappt två veckor efter släppet av
Teknikmagasinets nya katalog och är en i raden av flera kommande nyetableringar
i Norden.
-
Vi öppnar en ny butik i Hornstull redan nu på
fredag, och runt månadsskiftet maj-juni slår vi upp portarna till nya butiker i
både Oslo och Storhelsingfors, säger Jannis Östlund.
Pressreleasen kommer från: Newsdesk