LOADING

Type to search

RIKSBYGGEN VÄLJER QBRANCH FÖR IT-DRIFT

RIKSBYGGEN VÄLJER QBRANCH FÖR IT-DRIFT

Share

<b>Fastighetsförvaltningsbolaget
Riksbyggen har tecknat ett nytt IT-drifts avtal med Qbranch. Det nya avtalet
har ett affärsvärde på cirka 40 miljoner kronor och sträcker sig fram till
årsskiftet 2016. </b>


Qbranch har en bra IT-driftsleverans som vi är mycket nöjda med. Vi har under
vårt långa samarbete byggt upp en mycket god relation och ser Qbranch som en
värdefull IT-partner. Genom Qbranchs klienthanteringslösning Managed Client har
vi även fått en stabil klientmiljö med förutsägbara kostnader samt fler
möjligheter för användarna att administrera sin desktop genom självserviceportalen
QNET, säger <b>Amir Chizari</b>, chef för infrastruktur och drift på
Riksbyggen.

I Qbranchs
leverans igår allt ifrån IT-infrastruktur- och serverdrift till att även få
applikationsdriften att fungera för de cirka 2 300 anställda på Riksbyggens 300
kontor i Sverige. I det nya avtalet kommer även fler tjänster att levereras på
plats av Qbranchs leveransteam som kommer att jobba på Riksbyggens huvudkontor
i Stockholm.

– För oss är
det mycket viktigt att ha närheten mellan våra beställare och Qbranchs
leveransteam. Vi känner redan teamet mycket väl men allt blir enklare när man
fysiskt sitter nära varandra. Att ha Qbranchs leveransteam på plats hos oss
möjliggör, på ett ännu bättre sätt, de snabba IT-förändringar som Riksbyggen
ofta måste kunna göra, säger <b>Amir
Chizari</b>.

– Vi är
mycket glada och stolta att Riksbyggen återigen väljer Qbranch som IT-partner.
Det är fantastiskt roligt att vi kan fira nära femton års partnerskap under
kommande avtalsperiod. Detta faktum borgar för den strävan Qbranch har att
aldrig bli bekväma utan alltid jobba för att leverera den bästa lösningen till
våra kunder, säger <b>Jacob Pontén</b>, VD
Qbranch Stockholm.

<i>Managed Client är en klienthanteringslösning via Qbranchs
självserviceportal i det privata molnet QNET. Lösningen innefattar hårdvara,
support, förvaltning, säkerhetsuppdateringar och självservice. QNET och Managed
Client använder Windows Server 2008 R2, Hyper-V, SQL Server 2008 och en
egenutvecklad komponent byggd på Windows Communication Foundation.</i>

<b>
För mer information, kontakta:
</b>Anders
Harling, Marknads- och kommunikationschef, Qbranch AB
073 – 231 22
26, anders.harling@qbranch.se

Pressreleasen kommer från: Newsdesk

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *