Excito kan nu meddela att två stora namn inom telekomsektorn har knutits till bolaget. Lars E. Svensson går in som ny ordförande medan Bert Nordberg blir advisory till styrelsen och bolaget.
Lars E. Svensson, tidigare VD, Ericsson Enterprise och VD,
Ericsson Poland har en mycket gedigen internationell erfarenhet inom
telekomsektorn genom sin tid hos Ericsson och kommer vara ett stort stöd i
företagets stora satsning mot operatörer och tjänsteleverantörer med produkter
inom over-the-top (OTT).
”Excito känns fantastiskt spännande och riktar sig mot en
marknad där jag innehar en lång internationell erfarenhet. Jag har även en
stark tilltro till OTT marknaden som jag tror kommer växa enormt. För telekom
operatörerna är detta också en möjlighet att få in nya intäkter”, kommenterar Lars
E. Svensson.
Bert Nordberg, tidigare VD Sony Ericsson och
styrelseordförande i Sony Mobile, har tillsatts som advisory till styrelsen och
bolaget. Bert Nordberg har som Lars E. Svensson lång erfarenhet inom
telekomsektorn och kommer tillföra ett stort affärsnätverk både av potentiella
kunder samt samarbetspartners.
”För Excito är det en fantastisk möjlighet att kunna
attrahera både Lars E. Svensson och Bert Nordberg till bolaget. Deras
internationella kontaktyta samt långa erfarenheter inom vårt område ger oss ett
kraftfullt kompetenstillskott”, avslutar Patrik Nilsson, VD, Excito.
Pressreleasen kommer från: Newsdesk