Malmö, Sverige – Boozt.com fortsätter att öka sin närvaro och tillväxt i Skandinavien och kan stolt meddela om lanseringen av den nya online-shoppen i Norge.
”Vi är oerhört glada över att öppna Boozt.com i Norge. Norge är en spännande marknad för oss, speciellt eftersom vi tror att vårt produktutbud perfekt matchar den norska nätshopparens smak inom mode. Innan vi öppnade i Norge, fick vi dagligen frågor från norrmän som undrade när vi kommer att öppna där, så vi är mycket glada över att kunna tillgodose dessa behov. Vi tror att Boozt.com har en stor potential i Norge. Om vi ser på den imponerande tillväxttakten vi har sett sedan lanseringen, verkar det som att vår försäljningsprognos var mitt i prick”, säger Hermann Haraldsson, VD på Boozt.com.
Den länge efterlängtade Norge-lanseringen stärker företagets vision om att fokusera på den skandinaviska marknaden och erbjuda skandinaviska onlineshoppare det bästa urvalet från deras favoritmärken. Från och med mars, kommer de norska kunderna ha tillgång till över 8 000 styles från nästan 200 designmärken, inklusive Esprit, VILA, Vero Moda, ONLY, Pieces, DAY Birger et Mikkelsen, Fransa, Blend, Ichi, Gestuz, B.Young och många fler.
Idag verkar Boozt.com i nio europeiska länder – Danmark, Sverige, Norge, Finland, Tyskland, Holland, Frankrike, Polen och Storbritannien. Alla shoppar är fullt översatta och bemannas av en in-house kundtjänst som talar alla nio språk flytande. Denna unika och skräddarsydda lokala anpassning, tillsammans med starka lokala marknadsaktiviteter, har som mål till att erbjuda kunderna den bästa möjliga online shoppingsupplevelsen.
För mer information, besök Boozt.com, eller kontakta:
Hermann Haraldsson, VD på Boozt.com
+45 20940395
Peter G. Jørgensen, Chief Marketing Officer, CMO
+45 41660000
Pressreleasen kommer från: Newsdesk