Efter en framgångsrik start på 2013 och etableringen av en ny
ledningsgrupp har Apsis, Nordens ledande leverantör av teknik för intelligent
e-postmarknadsföring utsett Kim Mortensen till ny VD att efterträda grundaren
Anders Frankel.
Kim har sedan november 2011 och fram till nu arbetat som COO på Apsis och har sedan 2007
verkat i branschen, främst i olika ledande positioner på den danska sidan av
Öresund.
– Det är en härlig känsla att se ett bolag ta nästa steg på detta sätt.
Jag har tillsammans med Norvestor arbetat hårt med att förbereda Apsis för
nästa steg genom att etablera en riktigt kraftfull ledningsgrupp. Nu kan Apsis
ta nästa steg och växa förbi det entreprenöriella stadiet. Nu när
ledningsgruppen är etablerad och fungerar är det ett naturligt steg att även
lämna over VD-rollen. Jag kommer att vara kvar i bolaget samt styrelsen och
fokusera på marknadsföring, produktdesign och specifika projekt, säger den
avgående vd:en och grundaren Anders Frankel.
– Under mina år i branschen har jag sett Apsis växa sig starkt och
alltid varit imponerad. Sedan jag började arbeta på Apsis har jag på nära håll
sett bredden och talangerna som gjort detta möjligt. Jag ser verkligen fram
emot att få vara med och ta Apsis till nästa nivå, säger tillträdande vd:en Kim
Mortensen.
Kim tillträder sin
nya roll omedelbart och kommer att arbeta ifrån Apsis huvudkontor i Malmö.
För mer information kontakta CEO, Kim Mortensen, tel <a href="file://localhost/tel/+4531683594">+45
31 68 35 94</a>
Pressreleasen kommer från: Newsdesk