LOADING

Type to search

Ticnet väljer VMS som ny kommunikationskanal

Ticnet väljer VMS som ny kommunikationskanal

Share

– VMS är ett perfekt verktyg för att skapa en relation till våra kunder, säger Ticnets marknadsdirektör Mattias Hallgrim.

Ticnet har ingått ett avtal med Ironroad, företaget bakom VMS tekniken, om att sända VMS till de kunder som köpt biljetter via Ticnet. Ticnet, som är Nordens största bolag på försäljning och distribution av evenemangs- och resebiljetter, har ett nyhetsbrev som når ut till 735 000 personer (TS).

VMS (Video Messaging Services), är en tjänst för mobiltelefonen som ger användaren möjlighet att ta emot och skicka videomeddelanden. Ett VMS kan vara upp till 5 minuter långt och kräver ingen uppladdning på någon extern sajt och inget minne från telefonen.

Ticnet tänker sig flera olika användningsområden. T ex kan kunden få ett VMS dagen innan föreställningen, där artister, skådespelare eller sportstjärnor tackar för att de valt att komma och se dem uppträda. Ticnet kan också erbjuda de arrangörer vars biljetter Ticnet förmedlar, möjlighet att använda VMS som uppföljning efter showen. Mottagaren kan ladda ner VMS-appen i sin mobil och skicka egna videomeddelanden där de ger sin respons på den upplevelse de haft.

– Det finns oändliga möjligheter att utveckla dialogen med våra kunder genom VMS, och vi ser verkligen att vi ger dem ett mervärde med den här kommunikationen, säger Mattias Hallgrim.

Se ett VMS från Ticnet nedan

Kontaktpersoner:

Christer Hernestig
VD, Ironroad Sweden AB
073-230 73 00
christer.hernestig@ironroad.com

Mattias Hallgrim
Marknadsdirektör Ticnet
0709-188741
Mattias.hallgrim@ticnet.se

Pressreleasen kommer från: Newsdesk

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *