Idag öppnar den första Tele2-butiken. Skärholmen Centrum är först ut och senare i augusti öppnas en till butik i Kista Galleria. Butikerna är en del i Tele2s strategi att ytterligare tillgängliggöra sina tjänster samtidigt som närhet till kunden, service och kvalitet står i centrum. Tele2s marknadsföringskoncept, fåret Frank, får dessutom en framträdande position i butikernas utformning.
Service och närhet till kunden genomsyrar satsningen som föregåtts av en omfattande rekryteringsprocess med handplockade säljare och en genomarbetad design. Syftet är att ge kunden möjlighet att bekanta sig med Tele2, bemötas på ett professionellt och serviceinriktat sätt samt känna igen sig i butiksmiljön.
– Vi har under en längre period funderat på att öppna egna Tele2-butiker. Nu känner vi att marknaden är mogen och tiden är rätt. Vi vill ge våra kunder möjligheten att träffa oss och tillgängliggöra våra tjänster i ytterligare en kanal som präglas av kvalitet och servicekänsla, säger Niclas Palmstierna, VD Tele2 Sverige.
Tele2 har valt att levandegöra Frank, Tele2s framgångsrika marknadsföringskoncept, för att skapa en enhetlig kundupplevelse och ta vara på de positiva känslor han skapat på marknaden. Franks kontorsmiljö är den första miljön Tele2s kunder kommer att bemötas av.
– Våra butiker ser inte ut som alla andra. Det ska vara enkelt och roligt för kunden att handla våra produkter. Kunden ska känna sig som en del av Franks värld. Samtidigt kommer vi att lyfta fram våra abonnemang och tjänster tillsammans med telefoner och laptops, fortsätter Niclas Palmstierna.
Källa: Tele2 AB
Pressreleasen kommer från: http://www.newsdesk.se/pressroom/tele2/pressrelease/view/tele2-oeppnar-sin-foersta-egna-butik-service-kundnaerhet-och-frank-i-fokus-309192