LOADING

Type to search

Sängvaruhuset Sova valde Viametrics när man ska expandera sitt butiksnät.

Sängvaruhuset Sova valde Viametrics när man ska expandera sitt butiksnät.

Share

Sängvaruhuset Sova har valt
det västsvenska besöksräknarföretaget Viametrics som leverantör till sina drygt
40 butiker över hela Sverige från Malmö i söder till Luleå i norr. Företaget är
inne i en expansion och om två år räknar man med att ha ca 55 butiker. – Vi
behövde en leverantör som förstod våra behov och fullt ut kunde leverera de
mättal vi var intresserade av, säger Emma Bergkvist, som är PR manager i
företaget.  För Viametrics är Sovas
butikskedja en kärnkund eftersom man kan utarbeta applikationer som passar de
särskilda behov som finns. – För att klara den allt starkare konkurrensen
mellan kedjor inom dagligvaruhandeln gäller det att dels optimera sina egna
resurser och dels snabbt anpassa sig till kundernas skiftande behov, säger
Niklas Andersson, försäljningschef hos Viametrics. 

<b>”Viktigt att veta och inte anta och gissa”</b>
För de flesta butikskedjor
gäller det att ha grepp om besökstillströmningen. Att hela tiden eftersträva
att vara kundernas förstaval av säng och sängutrustning är väsentligt för ett
sängvaruhus som Sova.&nbsp; Det handlar bland
annat om att mäta avslutsfrekvens och att optimera bemanningen.&nbsp; – Vi gillar att mäta och analysera och då är
det är viktigt att veta och inte anta eller gissa, säger Emma Bergkvist.&nbsp; För en leverantör av en utrustning som
påverkar viktiga beslut är det avgörande om man kan tillgodose och anpassa sina
produkter till kundens behov.

Pressreleasen kommer från: Newsdesk

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *