LOADING

Type to search

Ny butiksteknik ger konkurrensfördelar i detaljhandeln

Ny butiksteknik ger konkurrensfördelar i detaljhandeln

Share

<b>Att
få lönsamhet i detaljhandeln handlar både om att öka försäljningen och att få
en effektiv drift av butiker och e-handelsplatser. Modern teknik kan både öka
kundupplevelsen och försäljningen.</b>

Med målet att skapa konkurrensfördelar
i detaljhandeln lanserar Visma den flexibla butiksdatalösningen Visma
Integrated Retail Business. Den är en paketerad helhetslösning som levereras i
form av en tjänst till en fast månadskostnad per kassa.

<b>Helhetslösning
för detaljhandeln
</b>Lösningen består av färdiga moduler,
där tekniken möjliggör ökad kontroll och försäljning – en komplett
butiksdatalösning för drift av handel med affärssystemet i centrum. Vidare finns
funktioner som exempelvis digitala butiksskärmar, elektroniska
hyllkantsetiketter, kundräknare, handburna enheter, e-handel och mobila
betalningar integrerade i lösningen.

– Vi ger handlaren en helhetslösning
som bidrar till ökad kontroll och flexibilitet. Genom att tänka helhet hjälper
vi handlaren att dra nytta av det integrerade dataflödet och upptäcka hur smart
funktionalitet bidrar till en mer effektiv butiksdrift och därmed en mer lönsam
verksamhet, säger Mikael Ljungar, ansvarig för segmentet små och medelstora
företag hos Visma Retail.

<b>Användarvänligt
och smidigt
</b>Visma Integrated Retail Business samlar
all information på ett ställe, med realtidsrapporter som ger kontroll på hela
verksamheten. Konceptet bygger på en integrerad molnlösning som innebär att handlaren
överallt har tillgång till det internetbaserade systemet. Detta levererar kompletta
underlag och analyser för beslut och optimerad hantering av exempelvis lager,
varuflöden och sortiment.

– Det är en skalbar lösning att växa i
och som inte kräver några stora initiala investeringar. Den kompletterar Visma
Retails portfölj, eftersom den är anpassad till små och medelstora kedjor och
butiker, säger Peter Fischer, ansvarig för retailverksamheten inom Vismakoncernen.

Visma finns med på&nbsp;Butiksleverantör-mässan den 13-14 mars i Kista. På 50 kvadratmeter presenterar vi vår senaste
butikslösning Visma Integrated Retail Business. Besök oss på plats F:20!

<b>För
mer information, kontakta</b>

Mikael Ljungar, ansvarig för SME- och mikrosegmentet hos Visma Retail, 0709-25
32 78, mikael.ljungar@visma.se

Pressreleasen kommer från: Newsdesk

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *