LOADING

Type to search

Nu ska direktreklamen flyttas från brevlådan till mobilen, MyWidz och Bonnier Responsmedier inleder samarbete.

Nu ska direktreklamen flyttas från brevlådan till mobilen, MyWidz och Bonnier Responsmedier inleder samarbete.

Share

Pressmeddelande 2009-06-16:

Nu ska direktreklamen flyttas från brevlådan till mobilen, MyWidz och Bonnier Responsmedier inleder samarbete.

MyWidz och Bonnier Responsmedier inleder ett samarbete för att kunna erbjuda företag mobila applikationer och presentkort t.ex. mobila kuponghäftet, där företag på ett enkelt sätt kan komplettera eller ersätta sina gamla rabatthäften med en widget i mobilen.

Stora miljövinster när reklam blir mobil.

Idag används bara i Sverige 180.000 ton papper till direktreklam enligt branschens egna siffror. Energi förbrukas både i produktion av papper och vid tryckning samt distribution. Stora miljövinster kan ses när direktreklam ersätts med reklam i mobilen.

– Vi ser samarbetet med Bonnier som en viktig försäljningskanal för MyWidz och att vi dessutom kan göra en insats för miljön är något vi är mycket stolta över. Vi ser ett stort intresse från företag att använda mobilen som en kanal till sina kunder, detta är ett av många konkreta exempel på vad som är möjligt med widgets i MyWidz, säger Jonas Löfgren, vd på MyWidz AB

Reklam – nu på mobilanvändarens villkor

Företag och varumärke som använder rabattkuponger för att driva försäljning av specifika varor kan med det mobila kuponghäftet kommunicera erbjudande i realtid. Nästan alla konsumenter har en mobiltelefon och de har alltid sin mobiltelefon med sig. Det innebär att kunden alltid har med sig sitt kuponghäfte. All kommunikation genom kanalen kommer att ske på mobilanvändarens villkor, de kan själva välja ut vilka rabatter som är intressanta.

– Vi har uppmärksammat ett ökat intresse av mobila applikationer både från slutanvändare men även varumärkesägarna och butikskedjorna. Mycket p.g.a. iPhone och AppStore. Dock ska man betänka att iPhone endast har 1 % marknadsandel. Med MyWidz’s teknik öppnas möjligheter att erbjuda samma tjänster för alla mobiler, säger Peter Gerward, Business area manager på från Bonnier Responsmedier.

Prognoserna för mobil marknadsföring håller på att skruvas upp för de närmaste åren. Thomson Financial uppskattar att enbart Google kan nå annonsintäkter på 175 miljarder kronor redan i år genom mobilmarknadsföring.

Juniper Research presenterade nyligen en rapport om att kommer att finnas mer än 200 miljoner användare av mobila kuponger redan 2011. Enl. rapporten är det inte ovanligt att procentsatsen för andelen inlösta mobila kuponger blir tvåsiffrig.

Källa: MyWidz AB
Pressreleasen kommer från: http://www.newsdesk.se/view/pressrelease/nu-ska-direktreklamen-flyttas-fraan-brevlaadan-till-mobilen-mywidz-och-bonnier-responsmedier-inleder-samarbete-302414

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *