Logica, Sveriges största it-tjänstföretag, och Sony Ericsson har tecknat ett avtal som innebär att Logica utökar sin leverans av support för Sony Ericssons system inom PLM, Product Lifecycle Management. Avtalet är tecknat för fem år och omfattar såväl bastjänst som tilläggstjänster.
Logica har sedan 2006 levererat konsulter till Sony Ericssons globala PLM-support och uppdraget har varit koncentrerat till Sony Ericssons svenska verksamhet. Nu utökas åtagandet till en helhetsleverans som innebär att Logica kommer att leverera en SLA-baserad support till användarna av Sony Ericssons PLM-system globalt. Åtagandet baseras på Logicas blended delivery modell, vilket innebär att leveransen sker från Sverige och från Logicas verksamhet i Indien.
-Vi har ett mångårigt samarbete med Sony Ericsson och det är mycket glädjande att vi nu får förtroendet att utöka leveransen av våra supporttjänster, säger Björn Ziegenfeldt, Account Director för SonyEricsson på Logica. En viktig del i det fördjupade samarbetet har varit vår förmåga att arbeta mycket nära kunden lokalt i kombination med vår djupa kunskap och förståelse om kundens verksamhet och vår förmåga att tillhandahålla en internationell leveransmodell. Det säkerställer både kvalitet och kostnadseffektivitet i vår leverans till kunden.
Källa: Logica
Pressreleasen kommer från: http://www.newsdesk.se/view/pressrelease/logica-tecknar-globalt-supportavtal-med-sony-ericsson-304091