Telia har tillsammans med designbyrån Blink design tagit fram ett nytt butikskoncept för Telia där Instoremedia står för all digital signage med Doberman som kreativt ansvariga för de digitala ytorna.
Fokus för konceptet har varit att visa Telias tjänster och det görs bäst genom att använda digitala ytor. Man vill få besökarna att stanna längre i butiken och våga prova Telias produkter. Alla dummies i butiken är ersatta med skarpa, riktiga telefoner så att kunderna ska kunna använda de olika tjänsterna. Butikskonceptet är framtaget för hela Norden, där fokus är flyttat från hårdvaran till tjänsterna. Butiken är ett testbutik som ska utvärderas innan konceptet rullar ut i övriga butiker.
Från Instoremedia är följande installerat:
– Ännu en gång får vi vara med och bygga en ny Teliabutik. Det är alltid lika roligt och utmanande att få arbeta med ett företag som verkligen satsar helhjärtat på digital signage och interaktionen mellan tekniken och användaren för att underlätta och förbättra försäljningen och upplevelsen i butik, säger Mikael Ekstrand, Marknads- och försäljningschef på Instoremedia
I butiken på Ringen har Instoremedia samarbetat med partners: Doberman, Gordons Project, Nilsson & Partners och Blink design.
Källa: Instoremedia AB
Pressreleasen kommer från: http://www.newsdesk.se/pressroom/instoremedia_ab/pressrelease/view/instoremedia-och-telia-samarbetar-i-nytt-butikskoncept-307069