LOADING

Type to search

Fortsatt tillväxt gav bra kvartal för Visma

Fortsatt tillväxt gav bra kvartal för Visma

Share

Vismas positiva utveckling fortsätter efter flera år med stark tillväxt. Det första kvartalet 2010 blev det bästa någonsin för Nordens ledande leverantör av programvara och tjänster inom ekonomi och administration.

Första kvartalet 2010 nådde Vismakoncernen en omsättning på 953 miljoner norska kronor jämfört med 877 miljoner samma period i fjol. Resultatet (EBITDA) blev 173 miljoner norska kronor mot 157 miljoner förra året, en förbättring med 10,6 procent.

– Detta är vårt bästa första kvartal någonsin, både i termer av omsättning och vinst. Resultatet avspeglar Vismas starka marknadsposition och att det finns en stadig efterfrågan på våra produkter och tjänster från en marknad som uppvisar tecken på återhämtning efter ett par finansiellt skakiga år, säger Visma koncernchef Øystein Moan.

Källa: Visma
Pressreleasen kommer från: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/visma/pressrelease/view/fortsatt-tillvaext-gav-bra-kvartal-foer-visma-397036?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=Alert&utm_content=pressrelease

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *