Google Insights for Search är verktyget som gör det enklare att hitta nya söktrender och se hur de fördelar sig geografiskt och över tid. Nu finns en svensk version som gör det ännu enklare att se vilka sökningar som är populära, jämföra populariteten hos olika sökningar och få en allmän bild av sökvärlden och tidsandan.
Från och med idag innehåller Insights också några nya tjänster. Du kan få en prognos för framtida söktrender för vissa frågor, baserat på en extrapolering av historiska trender och sökmönster. Dessutom kan du nu också visualisera hur olika intressen för en viss term har förändrats över tid genom att använda den animerade kartfunktionen. Dessa kartor ger en animerad bild av hur sökintressen förändats över tid på olika platser.
Oavsett om du är en annonsör som letar efter sätt att utöka sökordslistan, en ekonom som analyserar ekonomiska trender eller om du bara är ute efter att avgöra en popularitetstävling, kan Google Insights for Search hjälpa dig hitta svaren. Med Insights kan du:
– Insights for Search visar tidens anda, säger Yossi Matias, Direktör för Googles israeliska forsknings- och utvecklingscenter, där Trends och Insights for Search utvecklats.
– Att se vad världen söker på ger en bild av vad som intresserar människor runt om i världen. Att känna till dessa breda trender kan vara användbart för annonsörer, marknadsförare och vanliga människor som är intresserade av att veta mer om sin värld.
För att titta närmare på Google Insights for Search, gå till www.google.com/insights/search
Källa: Google
Pressreleasen kommer från: http://www.newsdesk.se/pressroom/google/pressrelease/view/faa-en-bild-av-tidsandan-med-hjaelp-av-google-insights-for-search-nu-paa-svenska-310029