LOADING

Type to search

Få en bild av tidsandan med hjälp av Google Insights for Search – nu på svenska

Få en bild av tidsandan med hjälp av Google Insights for Search – nu på svenska

Share

Google Insights for Search är verktyget som gör det enklare att hitta nya söktrender och se hur de fördelar sig geografiskt och över tid. Nu finns en svensk version som gör det ännu enklare att se vilka sökningar som är populära, jämföra populariteten hos olika sökningar och få en allmän bild av sökvärlden och tidsandan.

Från och med idag innehåller Insights också några nya tjänster. Du kan få en prognos för framtida söktrender för vissa frågor, baserat på en extrapolering av historiska trender och sökmönster. Dessutom kan du nu också visualisera hur olika intressen för en viss term har förändrats över tid genom att använda den animerade kartfunktionen. Dessa kartor ger en animerad bild av hur sökintressen förändats över tid på olika platser.

Oavsett om du är en annonsör som letar efter sätt att utöka sökordslistan, en ekonom som analyserar ekonomiska trender eller om du bara är ute efter att avgöra en popularitetstävling, kan Google Insights for Search hjälpa dig hitta svaren. Med Insights kan du:

  • Se framtidsprognoser vad gäller intresset för ett visst nyckelord – genom att använda prognosverktyget kan du få en uppskattning av framtida sökningar på en rad olika ord.
  • Se en animerad karta – upptäck hur globala intressen för ett visst ämne har förändrats över tiden.
  • Lägg in jämförelsekartor på din webbplats – du kan nu enkelt inkludera vilken graf som helst producerad med Insights for Search på din webbplats.
  • Söktrender över tid – Se hur användarintresse ökar och minskar inom ett visst område. Skriv in mer än ett nyckelord, avskilt med komma för att jämföra populariteten hos nyckelord.
  • Regionala intressen – Se vilka länder, städer och regioner som är mest intresserade av ett särskilt ämne; klicka på en del av värmekartan för att se mer om hur stora sökvolymerna är i en viss region.
  • Topp och stigande relaterade sökningar – hitta vilka sökord relaterade till dina egna som är mest populära och vilka som ökar i popularitet.
  • Finjustera dina upptäckter via kategorier – see toppsökningar inom en viss kategori – ökande sökningar inom "kändisar" till exempel, eller populära sökningar inom "bilmärken", specificera med datum, region och ämne för ett mer detaljerat resultat.

– Insights for Search visar tidens anda, säger Yossi Matias, Direktör för Googles israeliska forsknings- och utvecklingscenter, där Trends och Insights for Search utvecklats.

– Att se vad världen söker på ger en bild av vad som intresserar människor runt om i världen. Att känna till dessa breda trender kan vara användbart för annonsörer, marknadsförare och vanliga människor som är intresserade av att veta mer om sin värld.

För att titta närmare på Google Insights for Search, gå till www.google.com/insights/search

Källa: Google
Pressreleasen kommer från: http://www.newsdesk.se/pressroom/google/pressrelease/view/faa-en-bild-av-tidsandan-med-hjaelp-av-google-insights-for-search-nu-paa-svenska-310029

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *