Enecto AB och IDG Sverige förlänger sitt samarbete genom att IDG väljer att använda Enectos nya plattform Enecto Analytics. Med Enecto Analytics kan en kund analysera identifierade web besökare utifrån företagsdata och demografiska rapporter.
Samarbetet bygger kring området online marknadsföring och webbanalys. Genom att analysera trafiken med hjälp av Enecto Analytics kan IDG sedan via Enectos andra system, Ad Targeting, filtrera och styra rätt annons till rätt målgrupp. På så vis kan kunden optimera sina internetkampanjer och mångdubbla värdet på visningarna.
"Enectos system hjälper oss att sätta upp villkor för annonsexponeringen. Tillsammans med våra egna plattformar skapar vi fina möjligheter till att höja affiniteten och precisera annonskampanjerna ytterligare, något som starkt uppskattas av våra annonsörer", säger Peter Agoston (Affärsutvecklingschef IDG)
Enecto Analytics har medvetet byggts med moln och Nosql baserad teknologi för att kunna hantera stora mängder data inom området B2B leadgenerering. Enecto Analytics erbjuds som Software as a Service (SaaS) där kunder inte behöver investera i någon infrastruktur.
"Enecto Analytics utgör en framtidssäker plattform för oss där vi kan skala och hantera redundans via flera datacenter. Genom att utnyttja teknik från Amazon och 10Gen har vi kunnat bygga, testa och produktions sätta Enecto Analytics på rekordtid", säger Björn Sperling (VD Enecto)
Pressreleasen kommer från: Newsdesk