LOADING

Type to search

Alicia Keys blir global kreativ chef på BlackBerry

Alicia Keys blir global kreativ chef på BlackBerry

Share

Vid gårdagens lanseringsevent för BlackBerry 10 presenterade företagets VD Thorsten Heins sångerskan Alicia Keys, med 14 Grammy-vinster bakom sig, som ny global kreativ chef för BlackBerry. I denna roll kommer Alicia Keys att leda en rad nya företagsinitiativ som ska skapa engagemang kring BlackBerry som varumärke.
– Alicia Keys har värvats till BlackBerry för att hon tror på produkten och tekniken. Hon delar vår övergripande filosofi ”Keep Moving”, som handlar om att skapa möjligheter för människor genom mobilt datoranvändande och kommunikation, säger Thorsten Heins, VD på BlackBerry. Alicia Keys tar med sig sin enorma kapacitet, ett stort nätverk inom underhållningsindustrin, sociala medier och näringslivet, och kan på så sätt hjälpa oss forma vårt varumärke och skapa tillväxt för företaget.
Alicia Keys kommer att jobba nära apputvecklare, innehållsleverantörer, återförsäljare, operatörer och underhållningsbranschen för att fortsätta forma och förbättra BlackBerry 10-plattformen. Hon ska även inspirera till ett mer kreativt användande genom den nya plattformens möjligheter och funktioner.
– Att vara uppkopplad har blivit en viktig del av min kreativa process, säger Alicia Keys. Jag har använt BlackBerry 10 i några veckor nu och är verkligen inspirerad av innovationskraften hos plattformen. Den har helt och hållet revolutionerat upplevelsen. Plattform har stor potential att hjälpa kreativa personer bli mer produktiva, och produktiva personer att bli mer kreativa. Detta är en fantastisk tid att leva i med alla framsteg inom kommunikation och teknik. Som global kreativ chef kommer mitt mål vara att inspirera till kreativitet med hjälp av den nya plattformen och jag är mycket förväntansfull.
För mer information, se engelska pressmeddelandet här.

Mediekontakt
: Bite Communications: rim@bitepr.se, +46 (0)8 402 01 00

Om Research In Motion

Research In Motion (RIM), en global ledare inom trådlös innovation, revolutionerade mobilindustrin när BlackBerry lanserades 1999. Idag används produkter och tjänster under varumärket BlackBerry av miljontals kunder världen över för att hålla kontakt med människor och få tillgång till information och innehåll. RIM grundades 1984 och är baserat i Waterloo (Ontario), Kanada. Företaget har kontor i Nordamerika, Europa, Asien och Stillahavsområdet, samt Latinamerika. RIM är noterat på NASDAQ och Toronto-börsen. För mer information besök www.rim.com eller www.blackberry.com.
###

Forward-looking statements in this news release are made pursuant to the "safe harbor" provisions of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995 and applicable Canadian securities laws. When used herein, words such as "expect", "anticipate", "estimate", "may", "will", "should", "intend," "believe", and similar expressions, are intended to identify forward-looking statements. Forward-looking statements are based on estimates and assumptions made by RIM in light of its experience and its perception of historical trends, current conditions and expected future developments, as well as other factors that RIM believes are appropriate in the circumstances. Many factors could cause RIM’s actual results, performance or achievements to differ materially from those expressed or implied by the forward-looking statements, including those described in the "Risk Factors" section of RIM’s Annual Information Form, which is included in its Annual Report on Form 40-F (copies of which filings may be obtained at www.sedar.com or www.sec.gov). These factors should be considered carefully, and readers should not place undue reliance on RIM’s forward-looking statements. RIM has no intention and undertakes no obligation to update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise, except as required by law.
BlackBerry, RIM, Research In Motion and related trademarks, names and logos are the property of Research In Motion Limited and are registered and/or used in the U.S. and countries around the world. All other brands, names and marks are the property of their respective owners. RIM is not responsible for any third party products or services.

Pressreleasen kommer från: Newsdesk

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *